Ugens udfordring: STÅ VED DINE VALG OG SIG NEJ! + update på sidste uges udfordring

6 thoughts on “Ugens udfordring: STÅ VED DINE VALG OG SIG NEJ! + update på sidste uges udfordring”

  1. Ja! Vi har f. Eks en ugentlig kagedag på arbejdet. Her er det meget meget sjældent at jeg spiser kage. 1 fordi kage ikke siger mig en dyt, og så er det da dumt at æde det bare fordi man kan. 2 hvis jeg skal være usund vil jeg meget hellere være det i weekenden på sofaen med kæresten, med noget slik jeg rent faktisk kan lide.
    Men jeg tror endnu ikke at jeg har oplevet ikke at få en kommentar om hvorfor jeg ikke spiser kage, men i stedet en banan. Synes egentlig det er ret belastende, selvom jeg ved de ikke mener det ondt. Jeg spørger jo heller ikke dem hver gang om hvorfor de spiser kage og ikke en banan…

    1. Jeg kan så godt forstå dig, for det giver jo virkelig ingen mening at fylde sig med noget, man ikke bryder sig om. Jeg har det lige som med dig, at jeg hellere vil spise noget mindre sundt, som jeg virkelig holder af i godt selskab og når JEG har lyst til det.
      Præcis, vi graver jo heller ikke i deres usunde valg, for det ville helt klart give dem dårlig selvtillid, hvis vi spørger til de usunde valg.
      Jeg tror bare folk spørger for at slippe deres egen dårlige samvittighed 🙂

  2. NEJ, du er ikke den eneste! Jeg kan også blive helt ked af det nogen gange, for min svigerfamilie kan virkelig være efter mig, når det gælder mad. Også f.eks. når jeg ikke har lyst (eller – plads!) til en portion ekstra aftensmad f.eks..

    Tænk hvis man vendte den om og sagde til folk “nånå, der er vist en, der er sulten hva – 3 portioner kage??”. Det gør man jo ikke. Man skal acceptere folks madvalg 🙂 Glæden i at have gæster er jo ikke, hvor meget/hvad gæsten vælger at spise, men at gæsten ER der.

    1. Det er da virkelig ikke sjovt for dig at føle dig presset af folk, der alligevel er så tæt på… Det er ærgerligt, at de ikke forstår dine valg!
      Du har så ret, at man netop ikke spørger modsat, for så er man på en måde ude på at give dem dårlig samvittighed. Og det er jo næsten det, de gør, når de presser én til at spise mere eller noget usundt.
      Ja, selskabet er vigtigst frem for alt! 🙂
      Håber at din svigerfamilie på et tidspunkt lærer at acceptere dine valg.
      God dag 🙂

  3. Hejsa 🙂 Har lige fundet din blog, og har læst det hele næsten – det er virkelig en god og fin blog med en masse lækre opskrifter, som jeg er nødt til at afprøve 🙂
    Kender forresten godt det med at blive kigget mærkeligt på, hvis man siger nej tak – og det er simpelthen så irriterende 😦 ..
    Kig forbi min blog http://www.madebyrikke.dk – du har i hvert fald endnu en følger på bloglovin nu 🙂

    Kh Rikke

    1. Hey Rikke!
      Ihh 1000 tak skal du have, det er jo altid dejligt at høre, når der er nogen, som synes om bloggens indhold!
      Du må endelig vende tilbage med, hvordan det går, når du får afprøvet opskrifter.
      Det absolut ikke let at sige nej til usunde ting, som kan være enormt fristende, men det bliver ikke lettere, når andre ikke acceptere ens valg. Desværre!
      Jeg vil med glæde kigge forbi din blog, Rikke:)
      Ha’ en rigtig dejlig eftermiddag,
      kh. Betina

Skriv et svar

