Projekt Sukkerfri – GENNEMFØRT!

10 thoughts on “Projekt Sukkerfri – GENNEMFØRT!”

  1. Hvordan havde du det fysisk? Fik du hovedpine og var vildt træt som de beskrev i dokumentaren? Ville virkelig gerne af med min sukkertrang, men jeg falder altid i! Stor respekt herfa! 🙂

    1. Hej Emily
      Jeg har overhovedet ikke mærket noget fysisk, har ikke været træt eller på anden måde påvirket. Det skal da også lige siges, at jeg ikke har været over sukkerafhængig, men det var bare den der irriterende sukkertrang, som de fleste nok kender til… 😉
      Jeg synes bare du skal begive dig ud i det, selvom det virker voldsomt med f.eks. tre uger, er det slet ikke så slemt…! Men vælg tre uger, hvor du måske ikke skal så meget ud at spise, men hvor du har “ro” til undgå. Du må endelig sige til, hvis begiver dig ud i udfordringen – og du må endelig skrive, hvis du mangler råd eller støtte til noget! 🙂
      Mange tak.

  2. Det sociale aspekt kender jeg virkelig godt! hvor folk virkelig synes man er underlig når man ikke tager et stykke kage, slik osv. det er lidt ærgerligt, når man prøver på at holde sig fra det, og man så føler sig lidt ‘presset’ ud i det.
    men godt klaret! 🙂

    1. Hej Dorte!
      Dejligt at høre man ikke er ene, om at føle sig lidt “presset”. Det er virkelig ærgerligt, at “samfundet” er blevet til en naturlig “sukkerindtager”, hvor søde sager er et must, hvis du forstår?!

      Men hvis det er på den måde, man skiller sig ud mængden, så kan jeg godt klare det! Og synes også det er fedt, hvis andre gør det 🙂

  3. Fin blog du har.

    Jeg startede også på ingen sukker efter den dokumentar. Gennemførte 25 dage uden sukker, inden min fødselsdag satte en stopper for det. Men nu er jeg tilbage i ingen sukker igen. Synes ligesom dig det er overraskende nemt, i hvertfald efter den første uge er overstået (havde en skrækkelig hovedpine).

    Har lige pludselig bemærket hvor meget kage, slik og brød der bliver indtaget på min arbejdsplads. Synes det er ret skræmmende at opdage, og før havde jeg bare spist det uden at tænke på det. Men nu skal jeg jo sige nej, og jeg kan se at jeg slet ikke har lyst til de ting der står på jobbet – og andre steder. Faktisk havde jeg ikke rigtig lyst til kage på min fødselsdag, men jeg spiste da et enkelt stykke. Dejligt at gå fra en voldsom sukker afhængighed til ikke rigtig at have lysten.

    1. Mange tak, kigger også lige forbi din 😉
      Hvor fedt, at du også tog udfordringen op! Og stort tillykke med de 25 dage gennemført. 🙂

      Ja, der ryger overraskende mange “søde” ting ind på arbejde, skole osv., steder hvor man faktisk ikke lige forventer som “synderstedet”, men det går virkelig op for én, hvor meget sødt der ellers kunne have røget ind. Kan godt følge din efterfølgende følelse, indtil videre har min sukkertrang heller ikke meldt sig på banen. Jeg har dog valgt at prøve den af med en stykke kage, men efter tre mundefulde var det nok!!!! Dejligt fornemmelse 😉
      God eftermiddag til dig….

Skriv et svar

